CENOVÝ MANAGEMENT

Rozsah nabízených služeb přizpůsobujeme specifickým podmínkám každého individuálního projektu a zejména požadavkům klientů. Rozsah činností Cost Managementu, které směřují k zajištění kontroly a optimalizace investičních nákladů (případně taktéž provozních nákladů) a tedy k zajištění celkové feasibility projektu ve všech jeho fázích, je pro účely této nabídky popsán níže.

Veškeré výstupy mohou být v českém nebo anglickém jazyce.

Přípravná fáze projektu

Přípravná fáze-architektonická studie, DUR (dokumentace pro územní rozhodnutí), DSP (dokumentace pro stavební povolení)


  • Zpracování propočtu stavebních nákladů – Cost Plan, pro všechny výše uvedené projektové fáze
    • Pracovní jednání se zástupci klienta a projektanta za účelem upřesnění a doplnění informací nezbytných pro zpracování úvodního propočtu nákladů.
    • Vlastní propočet nákladů – detail propočtu přizpůsobujeme detailu dostupného podkladu pro ocenění. Při ocenění vycházíme z interních cenových databází z realizovaných projektů ve formě agregovaných položek. Výstupem je standardní Cost Plán s textovým popisem okrajových podmínek kalkulace nákladů.
    • Prezentace předběžného propočtu nákladů klientovi, pracovní jednání za účelem zodpovězení dotazů a závěrečného upřesnění.
  • Optimalizace řešení – Value Management
    • Optimalizace řešení – rozbor návrhu stavby jak z hlediska koncepce (využití prostoru, efektivnosti řešení), tak specifikace (použitých materiálů a standardů, navržených stavebních metod). Zpracování variant a návrhů vedoucích k úsporám, zkrácení lhůt nebo lepšímu zhodnocení vložených prostředků.
    • Výstupem je zpráva, která popisuje jednotlivé možnosti optimalizace spolu s vyčíslením možných úspor. Po společném vyhodnocení feasibility jednotlivých návrhů s klientem, zpracování aktualizace propočtu nákladů.
    • Doporučení dalšího postupu projekčních prací, dohled nad implementací návrhů optimalizace do projektové dokumentace.
  • Další konzultační činnost zejména se zaměřením na ceny stavebních prací a celkový monitoring stavebního trhu, která klientovi pomáhá lépe definovat výsledný produkt a zajistit jeho proveditelnost.

Přípravná fáze-DVZ (dokumentace pro výběr zhotovitele), výběr zhotovitele

  • Analýza DVZ
    • Analýza DVZ jako podkladu pro zpracování rozpočtu nákladů zejména z hlediska vhodnosti, podrobnosti a úplnosti.
    • Kontrola výkazu výměr jako podkladu pro zpracování rozpočtu nákladů zejména z hlediska podrobnosti a úplnosti.
    • Pracovní jednání se zástupci klienta a projektanta za účelem upřesnění a doplnění informací nezbytných pro zpracování propočtu nákladů.
  • Zpracování podrobného rozpočtu na základě předaného výkazu výměr
  • Organizace a vyhodnocení nabídkového řízení při výběru zhotovitele
    • Vyhodnocení nabídkového řízení při výběru zhotovitele – posouzení předaných nabídek zejména z hlediska:
      • nabídkové ceny (včetně podrobné analýzy položkových rozpočtů)
      • reálnosti harmonogramu a kompatibility s harmonogramem přípravy a realizace
      • technologie a postupu provádění
      • kvality realizačního týmu (zejména vedení stavby)
    • Cenová jednání s jednotlivými uchazeči a optimalizace jejich cenových nabídek
    • Vyhodnocení a doporučení nejvýhodnější nabídky
    • Zpracování závěrečné zprávy
    • Doporučení dalšího postupu

Realizační fáze projektu

Realizace stavby včetně dokončení a závěrečného vyúčtování

  • Měsíční vyhodnocování prostavěnosti se zhotovitelem, schválení částek k fakturaci
  • Změnová řízení, oceňování změn a víceprací, projednání se zhotovitelem a klientem
  • Dílčí výběrová řízení na dodavatele vybraných částí díla a specifických dodávek
  • Příprava pravidelných finančních zpráv pro klienta, popisujících celkový finanční stav a vývoj projektu
  • Závěrečné vyúčtování a ekonomické vyhodnocení celého projektu